გავლილი ტრენინგები

ტრენინგები



ტრენინგი ,,დემოკრატია და განათლება"
ტრენინგიშებრუნებულისაკლასოოთახი




ტრენერი/ები:  

სამიზნეჯგუფი:

მე- 2 კლასის მასწავლებლებირომლებიც ფლობენ კომპიუტერთან მუშაობის უნარ–ჩვევებს

ხანგრძლივობა:

5დღე - 4სთ. სულ20საათი

ტრენინგისშედეგები:

მასწავლებლებიშეძლებენმოსწავლეებ სწავლის განსხვავებული მოდელისშეთავაზებასადა მოსწავლეებში სწავლის მოტივაციის ამაღლებას, 

ტრენინგისმეთოდოლოგია:

აქტივობები:  აქტიურილექცია, გონებრივიიერიში, დემოსტრირება-მართულიპრაქტიკა-დამოუკიდებელივარჯიში (D-GP-IP), პრეზენტაცია, პრაქტიკულიმეცადინეობა.

ტრენინგისორგანიზებისფორმები - ჯგუფური, ინდივიდუალური.






დღე1
შებრუნებული საკლასო ოთახის არსის გაცნობა, ედმოდო, თემების შერჩევა ვიდეოს და ელექტრონული წიგნის მოსამზადებლად
თემა
დრო
მიმდინარეობა
რესურსი
წარდგენადაგაცნობა
10


ტრენინგისმიზნები, მისაღწევიშედეგები, განრიგი, მუშაობისფორმები,  საორგანიზაციოსაკითხები
5


21-ე საუკუნის განათლება. რა შეიცვალა და რატომაა მნიშვნელოვანი ტექნოლოგიები?
5
-          ვიდეოს ჩვენება
-          შეჯამება: 21-ე საუკუნე და ცვლილები, რომლებსაც ტექნოლოგიების განვითარება იწვევს.
ვიდეო „21_ვიდეო“
კორნელის ჩანაწერების მეთოდი
15
აქტიური ლექცია: მეთოდის გაცნობა
საპრეზენტაციო ფაილი „კორნელის ჩანაწერების მეთოდი“, ვიდეოფაილი „კორნელის ჩანაწერების მეთოდი“
რა არის შებრუნებული კლასი? ტრადიციული vs. შებრუნებული სასწავლო ოთახი
25
-          მონაწილეები ერთად უყურებენ ვიდეოს „რა არის შებრუნებული საკლასო ოთახი?“ (დიფერენცირებული სწავლება, მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება, მოსწავლე სწავლობს როგორ ისწავლოს)
-          ტრენერი აცნობს ღილაკებს (დაპაუზება, გადახვევა, ხმის აწევა-დაწევა)
-          მონაწილეები კორნელის მეთოდის გამოყენებით ჩანაწერებს აკეთებენ ვიდეოზე
-          მონაწილეები პატარა ჯგუფებში განიხილავენ ჩანაწერებს და ძირითად იდეებს აყალიბებენ, შემდეგ საერთო ჯგუფში განიხილავენ
ვიდეოფაილი„შებრუნებული საკლასო ოთახი“, საპრეზენტაციო ფაილი „შებრუნებული საკლასო ოთახი“
ედმოდო- საგანმანათლებლო სოციალური ქსელი, გაკვეთილის გეგმების განხილვა

40
-          მონაწილეები რეგისტრირდებიან ედმოდოში და უერთდებიან ტრენერის ჯგუფს
-          D-GP-IP რეგისტრაციაედმოდოზე, ჯგუფში გაწევრიანება
-          D-GP-IP გაზიარებული რესურსების ნახვა ედმოდოს ქსელში
-          3 ჯგუფად დაყოფილი მონაწილეები ეცნობიან ედმოდოზე ატვირთულ გაკვეთილის გეგმებს და რესურსებს: ქართულში, მათემატიკასა და ბუნებაში.
-          ჯგუფში განიხილავენ რესურსებს, რომ შეძლონ პასუხი კითხვებზე:რა უნარებზე გადიან მოსწავლეები,  არის თუ არა ვიდეო მიზანმიმართულად გამოყენებული გაკვეთილისთვის, რა უპირატესობა ექნება ამ სახით მიწოდებულ მასალას კლასში ამ კონკრეტულ გაკვეთილის მაგალითზე?
გაკვეთილის გეგმები და რესურსები ქართულში, მათემატიკასა და ბუნებაში, ვიდეოგაიდები ედმოდოზე
ჯგუფების პრეზენტაცია
15
-          მონაწილეები კითხვების მიხედვით აკეთებენ გაკვეთილის გეგმის და რესურსების პრეზენტაციას

შებრუნებული საკლასო ოთახის უპირატესობები
15
-          შეჯამება: ტრენერი  აკეთებს პრეზენტაციასშებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელის უპირატესობებზე: მოქნილი დრო მოსწავლეებისთვის, მოსწავლე სწავლობს დროის მართვას და დამოუკიდებლად სწავლის უნარ-ჩვევებს იმუშავებს, სიღრმისეულ გაგებაზეა ორიენტირებული, მოსწავლის ინდივიდუალურ საჭიროებებზეა მორგებული, მეტი დრო „სუსტი“ მოსწავლისთვის, მოსწავლე ბუნებრივი რიტმით სწავლობს, მასწავლებელი-მოსწავლის ინტერაქცია იზრდება, მოსწავლეებს შორის ინტერაქცია იზრდება, თანატოლთა ქოუჩინგიმიმდინარეობს, კლასის მართვა უმჯობესდება.
გლოგსტერის პოსტერი, საპრეზენტაციო ფაილი „უპირატესობები“ (ტრენერის დამხმარე რესურსად ტექსტური რედაქტორი „შსო უპირატესობები“)
ედმოდო -პოსტების გამოქვეყნება
30
-          D-GP-IPმონაწილეები პოსტებს ათავსებენ ედმოდოზე: როგორ დაეხმარება მასწავლებელს ეს მოდელი სასწავლო მიზნების მიღწევაში, რა დროს იქნება ეფექტური შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელის გამოყენება,რა პრობლემები შეიძლება შეიქმნას კლასში ამ მოდელის გამოყენებისას, როგორ გამოიყენონ ტრენინგისთვის განკუთვნილი დრო ეფექტურად ამ კითხვებზე პასუხის მისაღებად (ან 3-2-1 მეთოდი)
ვიდეო გაიდები ედმოდოზე
შესვენება
20


მე-2 კლასის სტანდარტების მიხედვით თემის შერჩევა და გაკვეთილის დაგეგმვა შებრუნებული საკლასო ოთახისთვის
40
-          მონაწილეები ჯგუფებად იყოფიან (ინტერესების, სკოლების, ან საგნების მიხედვით) და ირჩევენ თემას.
-          აქტიური ლექცია, ჯგუფში მუშაობა: მკაფიო სასწავლო ამოცანების განსაზღვრა, თითოეული ამოცანისთვის შესაბამისი აქტივობის განსაზღვრა, აქტივობების მომზადება, ვიდეოსთვის ყურების შემდგომი აქტივობის განსაზღვრა, სამუშაო ფურცლების და ა.შ. მომზადება, შეფასება
-          მონაწილეები ამუშავებენ თემას და შესაბამისი რესურსების ჩამონათვალს მოსწავლეებთან და მშობლებთან კომუნიკაციისთვის.
-          კრიტიკული კითხვა: არის ვიდეო ან ელექტრონული წიგნი დასახული სასწავლო მიზნის მიღწევის საუკუთესო საშუალება?
აპრეზენტაციო ფაილი „რა უნდა გააკეთოს მასწავლებელმა?“
ვიდეოს შექმნის 4 საფეხური
10
-          პრეზენტაცია ვიდეოს შექმნის 4 საფეხრუზე: გაკვეთილის დაგეგმვა, ვიდეოს ჩაწერა, ვიდეოს რედაქტირება, ვიდეოს გამოქვეყნება
1.    საპრეზენტაციო ფაილი „ვიდეოს შექმნა“ (ტრენერის დამხმარე რესურსად ტექსუტრი ფაილი „ვიდეოს შექმნა“)
დავალების მიცემა.
ტრენინგ-დღისდახურვა.
შეფასებისბარათებისშევსება
10
ვიდეო Ted.com - სალმან ხანი http://new.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education, კორნელის მეთოდით ჩანაწერების გაკეთება,


დღე 2
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები, ვიდეოს შექმნა, რეკომენდაციები ვიდეოს შესაქმნელად
თემა
დრო
მიმდინარეობა
რესურსი
მისალმება, TED ვიდეოს განხილვა
15
ჩანაწერებზე კომენტარი, კითხვებზე კომენტარი ტრენერის მხრიდან

21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები
10
-   დისკუსია: როგორი მინდა იყოს 2014 წლის კურსდამთავრებული?
-    განხილვა: 21 საუკუნის უნარ-ჩვევები; როგორ პასუხობს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების გამომუშავებას შებრუნებული საკლასო ოთახი
ტექსტური ფაილი „21 საუკუნის უნარები“
რეკომენდაციები ვიდეოს შესაქმნელად
10
-    პრეზენტაცია: რეკომენდაციების ჩამონათვალი
საპრეზენტაციო ფაილი „რეკომენდაციები ვიდეოს შესაქმნელად“
ვიდეო და აუდიო ფაილები
10
აქტიური ლექცია

პროგრამა sound recorder
15
D-GP-IP:ხმის ჩაწერა, შენახვა

ვიდეოს ჩაწერა
ვებ-კამერის საშუალებით
15
D-GP-IP: ვიდეოს ჩაწერა, შენახვა

პროგრამაJing - გადმოწერა, ინსტალაცია
D-GP-IP - გამოსახულების და ვიდეოს ჩაწერა
40
D-GP-IP - გამოსახულების და ვიდეოს ჩაწერა
ვიდეოგაიდები Jing-ზე
ვიდეო კონვერტორი, ვიდეოს გადმოწერა
15
პროგრამა- swfconverter, http://www.tubechop.com/, http://keepvid.com/

შესვენება
20


პროგრამაMovie Maker
80
-    D-GP-IP: Movie Maker-ის ძირითადი ინსტრუმენტები, როგორ იქმნება ვიდეო-კლიპი. სურათების და აუდიო ფაილის ჩასმა კოლექციაში, ვიდეო და ანიმაციური ეფექტები, წარწერების ჩამატება, აუდიო ფაილის ჩასმა, დასრულებული პროექტის შენახვა სხვადასხა ფორმატში
ვიდეოგაიდები MovieMaker-ზე
საშინაო დავალება
ტრენინგ-დღისდახურვა, შეფასებისბარათებისშევსება
10
ვიდეოს ჩაწერა შერჩეულ თემაზე - ვიდეოზე მუშაობა (წყვილებში),


დღე 3
ვიდეოს შექმნა და ვირტუალურ ბიბლიოთეკაში ატვირთვა, ელექტრონული ტესტების შექმნა
თემა
დრო
მიმდინარეობა
რესურსი
მისალმება,
TEDვიდეოს განხილვა
15


მასწავლებლის როლი შებრუნებულ საკლასო ოთახში

15
-          ტრენერი მონაწილეებს ეკითხება: რა როლი ექნება მასწავლებელს შებრუნებულ საკლასო ოთახში?
-          აქტიური ლექცია:მასწავლებლის როლი, ფასილიტაცია
-          დისკუსია: რა სჭირდებათ მასწავლებლებს? (კონტენტის საფუძვლიანი ცოდნა, პასუხს ეძებდეს მოსწავლესთან ერთად, მოსწავლის საჭიროებაზე მორგება); რა სჭირდება მოსწავლეს შებრუნებულ საკლასო ოთახში წარმატების მისაღწევად? (მოტივირება, სახლში სწავლისთვის ხარისხიანი კონტენტით უზრუნველყოფა, მოსწავლეზე ორიენტირებული, მაგრამ სტრუქტურირებული საკლასო ოთახის შექმნა).
საპრეზენტაციო ფაილი „წარმატებისთვის“
პროგრამაMovie Maker
50
D-GP-IP:Movie Maker-ის ინსტრუმენტები
ვიდეო გაიდები MovieMaker-ზე
შესვენება
20


პროგრამაMovie Maker
50
D-GP-IP:პრაქტიკული მუშაობა პროგრამაMovie Maker-ში
ვიდეო გაიდები MovieMaker-ზე
ედმოდოს ბიბლიოთეკა: ფაილების და საქაღალდეების ატვირთვა, გაზიარება
20
D-GP-IP:ტრენერი დემონსტრირებას უკეთებს გამოყენებული საპრეზენტაციო ფაილების ატვირთვას ედმოდოს ბიბლიოთეკაში. 

ედმოდო - ტესტების შექმნა
55
D-GP-IP: მასწავლებლები  არჩეულ თემაზეტესტების შექმნიან ედმოდოში
ვიდეოგაიდები ედმოდოზე
საშიანო დავალება
ტრენინგ-დღისდახურვა.
შეფასებისბარათებისშევსება
15
ვიდეო Ted.com, Ken Robinson, http://new.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity, ედმოდოზე უნდა განათავსონ პოსტები ვიდეოს შესახებ. ელექტრონული წიგნისთვის სცენარის დამუშავება


დღე 4
ელექტრონული წიგნების შექმნა
თემა
დრო
მიმდინარეობა
რესურსი
მისალმება, წინადღისგანხილავა
ვიდეოს ჩვენება
15
ვიდეოს განხილვა
- რა გარემოში მოუწევთ ცხოვრება დღევანდელ მოსწავლეებს
ელქტრონული წიგნების შექმნა
105
-          მონაწილეები წყვილებში ათანხმებენ სცენარს ელექტრონული წიგნების შესაქმნელად
-          მონაწილეები ქმნიან საპრეზენტაციო ფაილს
-          მონაწილეები ეცნობიან Pizap-ისინსტრუმენტებს წიგნისთვის ფონების შესაქმენლად
ვიდეო გაიდი ელექტრონული წიგნების შექმნაზე
შესვენება
20


პრაქტიკული მუშაობა
35
-          მონაწილეები ასრულებენ ელექტრონული წიგნს

ელქტრონული წიგნების შექმნა - pdf  ფორმატი
20


ელექტრონული წიგნების შექმნა  ონლაინში
35
D-GP-IP: Calameo-ს ინსტრუმენტების გაცნობა

ვიდეო გაიდი Calemeo-ზე
საშიანო დავალება
ტრენინგ-დღისდახურვა.
შეფასებისბარათებისშევსება
10
საშინაო დავალება: ელექტრონულ წიგნის დასრულება



დღე 5
შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელის დანერგვა, რეკომენდაციები, დამატებითი ვებ-გვერდების ელექტრონული რესურსების შესაქმნელად
თემა
დრო
მიმდინარეობა
რესურსი
მისალმება, წინადღისგანხილავა
10


შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელის იმპლემენტაციისთვის მზადება
15
-          აქტიური ლექცია: მოსწავლეებისთვის შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელის გაცნობა და მათი მომზადება წარმატების უზრუნველსაყოფად, მშობლების ინფორმირება,მასწავლებლის მიერ შექმნილი ვიდეოების თვითშეფასება/შესწორება
ტრენერის დამხმარე ტექსტური ფაილი „შსო დანერგვა“
ტრენინგზე შექმნილი რესურსების პრეზენტაცია
60
მასწავლებელბი აკეთებენ ელექტრონული წიგნების და ვიდეო  რესურსების პრეზენტაციას

შებრუნებული საკლასო ოთახის წარმატების მიზეზები, ცუდი მიზეზები შსო-თვის
15
შეჯამება
საპრეზენტაციო ფაილი „მიზეზები“
შესვენება
20


ედმოდო - ედმოდოს მართვა, პარამეტრები და სხვა
30
D-GP-IP:კალენდარის წარმოება ედომოდოში,  საგნობრივ ჯგუფებში გაწევრიანება

დამატებითი ვებ-გვერდები სხვადასხვა ტიპის სავარჯიშოების შესაქმნელად
40
www.toondoo.com - კომიქსების შექმნა
http://learningapps.org - ინტერაქტ. სავარჯიშოების შექმნა
www.knovio.com/-  ვიდეოს შექმნა
http://www.glogster.com   - პოსტერების შექმნა
http://photopeach.com/  სურათებით სლაიდების შექმნა
http://www.tikatok.com/ - ფასიანი  -საბავშო წიგნების შექმნა

დებრიფინგი
20


დამატებით რეკომენდაციები
20
კითხვები ვიდეოსთან, ელექტრონულ წიგნებთან დაკავშირებით...
ტრენერის დამხმარე ტექსტური ფაილი „რეკომენდაციები“
ტრენინგ-დღისდახურვა.
შეფასებისბარათებისშევსება
10




 ტრენინგზე შექმნილი მასალები

დრო


Комментариев нет:

Отправить комментарий